Grattis Cecilia Malmström

Jag vill först och främst gratulera Cecilia Malmström till ett både spännande och viktigt uppdrag som EU-kommissionär.

Det är ett förvånande val. Många inklusive mig själv har trott att det skulle bli Carl Bild som blev Sveriges nye EU-kommissionär. Dock har jag aldrig trott att han skulle få posten som EU:s Höge Representant/Utrikesminister.

Cecilia Malmström är kanske mer tjänsteman än politiker. Det passar väl in i hur jag tycker att EU-kommissionen ska fungera. Den har varit allt för politiserad de senaste åren. Det kommer den säkert att fortsätta att vara även under den kommande mandatperioden med tanke på att Juan Manuel Barroso fortsätter som ordförande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0